Infiniti M IV

Infiniti M IVInfiniti M IV produkowany jest od 2010 roku. W 2013 roku zmieniono nazwę z M na Q70.Auto zostało zbudowane na platformie "Front Mid-ship" z napędem na tylne kołaoraz czterema kołami skrętnymi 4WAS(opcjonalnie)[2]. 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów posiada do wyboru cztery tryby jazdy: standardowy, ekologiczny, sportowy i Snow (śnieg) oraz system adaptacyjnej kontroli przełożeń uzupełniony o system redukcji biegów i tryb jazdy sportowej. Biegi zmieniać można także ręcznie poprzez łopatki umieszczone za kołem kierownicy, które wykonano z czystego magnezu[2]. Posiada lekkie elementy aluminiowe(drzwi, pokrywa silnika i bagażnika oraz silnik V6).
W 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku zaprezentowano odmianę po face liftingu. W pojeździe zastosowano nowe chromowane ozdoby, szerszy wlot powietrza oraz tylne lampy z nowymi wkładami. Wzbogacono także listę wyposażenia o reflektory wykonane w technologii LED, system ochrony w razie zagrożenia kolizją, system kamer 360 stopni ułatwiający parkowanie oraz asystenta awaryjnego hamowania. Przy okazji do oferty wprowadzono wydłużoną wersję L z przedłużonym o 15 cm rozstawem osi. W tej wersji samochód posiada automatyczne domykanie tylnych drzwi, podgrzewaną kanapę oraz dodatkowe gniazdko w drugim rzędzie siedzeń[3].

We wrześniu 2014 roku zaprezentowano europejską wersję modelu. Samochód otrzymał nowe zderzaki oraz osłonę chłodnicy, co upodobniło go do mniejszego Infiniti Q50. Poprawiono również wygłuszenie wnętrza, zmieniono nastawy zawieszenia. W Europie Q70 będzie dostępne w wersji hybrydowej (silnik benzynowy 3.5V6 plus jednostka elektryczna) oraz z wysokoprężnym silnikiem 2.2 l o mocy 167 KM[4].

Sprzedaż Q70 w Europie rozpocznie się w grudniu 2014 roku.

Silniki[edytuj | edytuj kod]
Benzynowe[edytuj | edytuj kod]
5.6

V8 5,6 l (5552 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
Układ zasilania: wtrysk bezpośredni
Średnica cylindra × skok tłoka: 98,00 mm × 92,00 mm
Stopień sprężania: 11,5:1
Moc maksymalna: 426 KM (313 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 565 N•m przy 4400 obr/min
Przyspieszenie 0-100 km/h: b/d
Prędkość maksymalna: b/d
Współczynnik oporu powietrza: Cx = 0,27
Diesla[edytuj | edytuj kod]
3.0[5]

V6 3.0 l, DOHC
Układ zasilania: wtrysk piezo-elektryczny
Moc maksymalna: 238 KM (175 kW)
Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Wersje wyposażeniowe[2][edytuj | edytuj kod]
GT
GT Premium
S
S Premium
Standardowo auto wyposażone jest w m.in. system Safety Shield (tarcza bezpieczeństwa) wyposażony w m.in. system eliminujący martwe pole (BSI), inteligentny tempomat, system ostrzegania i zapobiegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu, wspomaganie kontroli dystansu, ABS z systemem wspomagania hamowania (IBA) z funkcją ostrzegania przed kolizjami z przodu; klimatyzację, system aktywnej redukcji hałasu (ANC), ESP z dynamiczną korektą skrętu, 18-calowe alufelgi, pikowaną skórzaną tapicerkę, reflektory biksenonowe oraz podgrzewane przednie fotele, regulowane w 10 kierunkach, kamerę cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, system audio z dyskiem twardym.

Opcjonalnie pojazd wyposażyć można w m.in. system informacji i rozrywki Connectiviti+ z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym VGA z dyskiem twardym o pojemności 30 GB oraz nawigacją satelitarną, 20-calowe alufelgi, klimatyzowane fotele, 16-głośnikowy system audio Studio Surround® firmy Bose Corporation, podgrzewane koło kierownicy, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, system doświetlania zakrętów (AFS), sportowe zawieszenie, sportowe fotele.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]
Infiniti M35h zostało wpisane w 2011 roku do Księgi rekordów Guinnessa jako najszybciej przyśpieszające hybrydoweauto świata[1][6]

Infiniti M IV Infiniti M IV Reviewed by Unknown on 07:00 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.